Hati dia yang menulis.

Hati dia yang menulis.

Monday, October 24, 2011

Im Back

Assalamualaikum.

Apa khabar semua. Harap semua pembaca sihat dan gumbira hendaknya. Maafla sebab lama sangat aku tak update blog ni. Lama gila kot. Last aku update pada 6 ogos 2011. Sejak nak raya aku terlalu sibuk dengan aktiviti INSEP serta projek amal rumah Parit Surau tu, di tambah pula dengan keletihan tahap dewa. Hahaha..

Banyak yang berlaku akhir-akhir ni. Tapi dek kerana kesibukan, aku tak dapat menceritakan segala yang berlaku. Hanya sekali lalu sahaja.





Projek amal rumah kat Parit Surau tu pun berjaya kami siapkan ke tahap 80%. Terkilan juga kerana kami tak dapat siapkan sepenuhnya. Tapi alhamdulillah apa yang kami buat ni pun boleh dibanggakan kerana dah siap cat dah pun, tapi bahagian luar dan bahagian dalam rumah ibu sajalah. Yang tak dapat kami siapkan adalah plastering di bahagian dalam dapur, bilik air, cat di bahagian dalam dapur & rendering lantai. Bahagian yang tak dapat disiapkan itu akan disiapkan oleh orang orang lain yang akan diupahkan oleh Cik Mat. Ada masa nanti aku nak datang tempat ni, nak tengok perubahan selepas kami tinggalkan. Huhuhu...





Hari terbuka INSEP pun berjaya dilaksanakan. Walaupun tak ramai orang yang datang dek kerana masalah teknikal yang SEPATUTNYA boleh diatasi oleh pihak pengurusan, tapi semuanya berjalan dengan lancar.  Budak-budak kelas aku pun ramai yang tak ada. Hari Terbuka INSEP berlangsung selama dua hari iaitu pada hari Jumaat & Sabtu (7 - 8Okt 2011). Pada hari Jumaat Salleh & Tinie tak ada sebab diorang dah balik kampung. Pada hari Sabtu lagi ramai yang tak ada, AiniZana & Naz, masing-masing dah balik. Yang si Roy pulak join Kursus Asas Keusahawanan Siswa KAKS. So yang jaga booth cuma aku, Amer, Ajoi & Shamer je. Kira ok lah daripada tak ada langsung yang jaga booth.









Pelbagai program diadakan pada hari terbuka tersebut, antara yang utama adalah Perbentangan Projek Akhir bagi setiap kursus. Maka kami berempat ni bertungkus lumuslah menjaga booth serta memberi perbentangan tentang projek yang kami jalankan kepada panel-panel untuk pemarkahan. Sedihlah juga sebab rakan-rakan yang disayangi tak ada. Selalunya apa-apa pun aktiviti kami buat bersama-sama seramai dua belas orang tu. Tapi sekarang cuma empat orang je. Selain dari Salleh, Aini, Zana & Naz yang tak ada, sebenarnya ada lagi dua orang yang tak ada, iaitu Sya & Ety. Sya berhenti INSEP pada pemghujung bulan puasa. Naik cuti raya dia dah tak ada sebab dia dapat sambung digree in civil engineering di UTHM, yang Ety pula sambung belajar dalam bidang yang sama tapi dia dapat kat UMS, Sabah. Peerrkkhhh... Best kot. Aku teringin gila nak ke Sabah & Sarawak. Roy ada cakap nak pergi bercuti satu kelas kat Sabah satu hingga satu tahun setengah dari sekarang. Maknanya lebih kurang pada penghujung tahun 2012 atau pertengahan 2013. Bajet besar ni beb. Kena kumpul duit dari sekarang. Huhuhu... Hope menjadilah plan percutian ni. Amiiin.. Aku dah suruh Ety jalan puas-puas kat Sabah sepanjang tempoh satu tahun setengah dari sekarang & make sure dia dah kenal pasti tempat-tempat menarik untuk kitorang bercuti babti. Big task untuk Ety. HAHAHA.. baru-baru ni Ety bagi tau aku yang dah dia dah kenal pasti empat tempat yang menarik untuk dilawati di sana. Hhurrrmm.. Bagus betul Ety nih..



1st Place. Sayangnya kat hamper tak tulis pun No 1. Gggrr..
Talking about Pameran Projek Akhir, with pride i want to know you that my course  menduduki tempat pertama dalam acara Pameran Projek Akhir. Hadiah disampaikan oleh penyelaras program hari Terbuka INSEP 2011 En. Safiee.



Dari kiri:- Ajoi, Shamer, Amer & Wafi

Sangat dibanggakan kerana sepanjang 10 siri program INSEP berjalan, kursus Teknologi Pembinaan Bangunan tak pernah dapat tempat pertama, biasanya tempat kedua & ketiga je, paling teruk pun tempat keempat. Puan Khazanah punyalah seronok mendengar khabar berita itu dari Amer. Manataknya penantian selama 10 siri, akhirnya Teknologi Binaan Bangunan menang di tempat pertama buat julung kalinya. Hahahaha..



Socrates Ramos
Tempat ke dua disandang oleh Kursus Kejuruteraan Perpaipan Bagi Loji Pemprosesan.


Yusoff
Tempat ke tiga pula disandang oleh Keselamatan & Kesihatan Pekerjaan atau lebih dikenali dengan singkatan OSH.

Dengan berakhirnya program tersebut maka itu lah saat terakhir untuk pelajar-pelajar INSEP bersama. Kami  mengambil gambar serta bermaaf-maafan sebelum berpisah. Berat juga hati ni berpisah dengan diorg, terutama budak kelas aku yang sangat sporting & close. Sedih aku semasa bersalaman berpelukan dengan Amer. Entah kenapa Amer tiba-tiba peluk aku, pelukan yang agak lama & sangat erat. Hampir menitik juga air mata aku, tapi aku kawal emosi ketika itu.  Begitu juga dengan Shamer & Ajoi, kami bermaaf-maafan. Ajoi praktikel di Batu pahat, so tak ada masalah untuk kami berjumpa pada bila-bila masa, cuma dah tak dapat berjumpa setiap hari seperti sebelum ini.

Serious aku sayang & akan rindu pada Amer, Roy, Shamer, Salleh, Ajoi, Aini, Zana, Sya, Ety, Tini & Naz.
I lurve u guys.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.