Hati dia yang menulis.

Hati dia yang menulis.

Wednesday, July 27, 2011

Durian...

 20 Jul 2011

Tetiba pulak budak-budak ni nak makan durian. Si Ety lah yang bagi idea waktu kami rehat tengahari lepas kelas. Budak-budak ni pulak memang kebetulan nak makan agaknya. Tu yang semua setuju nak makan durian lepas habis kelas petang tu. Ak tak kesah sangat sebab ayah dah banyak kali beli durian sepanjang musim durian ni. Hehehe. Dulu puas makan durian. Tak payah nak beli. Sekarang nak makan durian pun kena beli.

So kami decide nak beli & makan durian kat tempat aku, Sya & Ety beli durian beberapa malam lepas. Yang nak beli tu pun si Sha & Ety tu ha. Pada malam tu hantarkan kawan si Ety pi bustand Batu Pahat. Nak p KL kot kalau tak silap aku. baliknya si Ety nak beli durian.

So lepas kelas petang tu kami terus bergerak ke tempat yang nak dituju. Gerai durian batu 4.5, Jalan Keluang. Berhadapan dengan SMK Teknik BP. Seronok juga konvoi tiga biji kenderaan. Iswara aku, Avanza Amer & Kenari Aini. Macam biasalah kereta aku mestilah disumbat oleh Sha & Ety & Tinie. Avanza Amer bawak Roy, Shamir, Ajoi & Salleh. Kenari Aini bawak Zana. Aku lead konvoi.





Sampai je masing-masing meluru ke longgokkan durian tu. Amboi..mcm tak pernah makan durian. Masing-masing sibuk pilih. Entah berapa ringgit kena bayar agaknya.


.
Timbang punya timbang lastly kami decide nak beli RM60. Kami ada dua belas orang, so sorang bayar RM5. Ok lah tu. Murah. Sharing is caring.






Tengoklah tu diorang makan. Macam-macam gaya ada. puas hati woo. Isi tebal. Ada jugak yang isi biasa-biasa je. Ada satu biji tu tk masak. Nak tukar pon tak boleh sebab tu durian murah. Makan sampai lebam.





Waktu tengah makan ni, aku tengokkan wajah & gelagat kawan-kawan aku ni. Tiba-tiba aku rasa seronok & rasa sayang kat diorang ni.  Ketawa sama-sama, gurau sama-sama, ada pulak dua tiga orang yang kuat menyakat, terutama Shamer & Roy. Meriah. Rasa macam adik beradik pulak. Mungkin ini hikmahnya kenapa aku tak tukar kepada course OSH. Sha & Ety ada cerita kat aku beberapa hari lepas, budak-budak course lain presure sangat, dengan assignment lah, pensyarah bercanggah pendapat dengan pensyarah lainlah. Kesian diorang. Tapi budak-budak Binaan bangunan memang sempoi & terbaik. Happy Go Lucky!!..

Waktu nak balik ada pulak yang bertanya lepas ni plan nak ke mana pulak. Dengan pantas Aini kata "Kita makan kerang sambal kat Sungai Lurus Senggarang nak tak?. Sedap tau kerang sambal tu"
Wow!!..sounds like interesting. Kami decide nak pergi minggu depan, sebelum puasa.

Kerang Sambal. We are coming.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.